tirsdag 24. april 2012

Ferdig med hekleteppe!

Før helgen ble jeg ferdig med mitt store hekleprosjekt; Et sofateppe av bestemorruter.
Har lovet å legge ut det ferdige resultatet, og her kommer det. Fikk knipset noen bilder nå i ettermiddag - mellom slagene! Hakk i hel fulgte en ivrig tass :)


Mamma ordner teppet og lurer på hvordan dette skal danderes :)
Lilletass stiller seg rett i veien: "Billle av Tussi?"
Klart vi må ta bilde av Tussi!


Så tenker mamma at hun skal vise hvor stort teppet er, at det faktisk dekker hele 2-seteren. Umerkelig stiller en liten modell seg opp og lener seg på teppet.. :)


                             

Tussi må så klart ligge på teppet!


Bølgekanten rundt teppet har jeg fått inspirasjon til på denne bloggen - en dame som virkelig kan hekle!

12 kommentarer:

  1. Å,for et nydelig og delikat teppe!!Så flink du er!! Men det fineste av alt var den lille prinsen som ville være med på bildene, hi hi:) Klem

    SvarSlett
  2. Wow, så utrolig flink du er, Maria! Nydelige farger også! :)

    Må le av lillegutt som ivrig fulgte etter altså, det er så typisk ;) Kan se det for meg! Men det ble liksom en ekstra sjarm over bildene da! Han er jo bare helskjønn!!

    Btw; du er nydelig!!

    SvarSlett
  3. Oi så fint teppet vart! Du har vore skikkeleg flink som har fått teppet så fort ferdig. Flott fargekombinasjon og fint og jamnt arbeid. Du er berre SÅ flink Maria! God klem fra meg :) (litt artig at me begge har tatt med to små linseluser i våre siste innlegg :)

    SvarSlett
  4. Nydelig teppe.. Jeg fikk et lignende vognteppe av svigerbestemor da hun eldste ble født. Og det fikk jeg enormt mange kommentarer på.
    Skikkelig flott. Og så har du gjordt det helt selv og. Det er virkelig et godt stykke arbeid.. FLinke du.. Klem

    SvarSlett
  5. Åjåj, du er dyktig! Nydelig teppe, og de fargene var bare helt fantasiske! Jeg "holder på" med et sånn teppe selv, men jeg har ikke heklet en eneste lapp på flere måneder. Sukk... Og putene i innlegget lenger ned var forresten også superfine ;)

    (har såå lenge tenkt å legge igjenn en kommentar her, nå greide jeg det endelig! Veldig fin blogg, du skriver mange gode og tankevekkende innlegg!)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for kommentar, Maria!
      Jeg er noen ganger også litt sen på avtrekkeren med å få lagt inn kommentarer.
      Koselig at du liker det jeg skriver!
      Klem til deg.
      P.S: Og som du ser, har jeg klart å aktivere svar-funksjonen min..
      Jeg googlet det :)

      Slett
  6. For et nydelige teppe! Også så stort. Du er flink altså! Typisk at barna sniker seg med på bildene når man skal ta bilde av litt andre ting. Så koselig at du tok med de også, da. Han er jo bare helt hjerteknuser, den minste deres.

    SvarSlett
  7. det teppet vart kjempefint!! rett og slett:) og så skjønnt med linseluset da:) ha ein fin dag! klem

    SvarSlett
  8. Hei Maria:)
    tusen takk for fin kommentar på bloggen min! For en koselig blogg du har, her kommer jeg gjerne innom igjen. Så flink du er med håndarbeid, det var et nydelig teppe, og putene lenger nede på siden også.
    Han en fin helg!
    Klem:)

    SvarSlett
  9. Tusen takk for alle de fine tilbakemeldingene på teppet! Og ikke minst linselusen. HAN er jo noe av det fineste jeg noen gang har laget, hehe!

    Det har vært en stor motivasjon at jeg hadde lovet å legge ut bilde av teppet når det var ferdig :)

    SvarSlett
  10. Dette var nydelig :) Husker du hvilket garn du brukte og hvor mange nøster det gikk? H:Therese

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Therese. Beklager litt sent svar, håper du leser dette!
      Det er noen år siden jeg heklet dette, men garnet kjøpte jeg på Nille, men jeg vet ikke om de har akkurat disse fargene lenger. Husker dessverre ikke hvor mange nøster, jeg kjøpte i 2 omganger, for jeg innså at jeg trengte flere for å få den størrelsen jeg ønsket på teppet.
      Lykke til med heklingen!

      Slett

Tusen takk for at DU legger igjen en hilsen! Det gjør meg glaaad!