onsdag 23. mai 2012

Bleiekake!

I dag har jeg laget en fin kake, men den kan ikke spises :)

Lørdag er jeg så heldig at jeg skal få holde babyshower for en venninne som venter jente nummer 4 i juni.
Grublet litt på hva jeg kunne gi i gave, det er jo begrenset hvor mange rosa nyfødtplagg man egentlig har bruk for når man venter jente nummer fire - selv om det er helt nyyydelig med rosa nyfødt-tøy :)

Men hverken bleier, smokker eller stelleprodukter pleier å gå i arv, så jeg synes det var en passende gave. Jeg har sett så mange fine "bleiekaker" rundt på nett, og tenkte at nå måtte jeg få laget en selv.  Og så er det jo gøy å gjøre innpakningen litt fin :) Å gi en bleiepakke i gave, er jo ikke så veldig gøy..

Slik gikk det til:

Jeg rullet fire og fire bleier sammen og satte på en papptallerken med en kakeserviett på. Deretter la bleier rundt slik at de overlappet hverandre - og skjulte libero logoen - og festet med gavebånd.



 Så laget jeg en mindre på samme måten med fire sammenrullede bleier i midten i stedet for åtte.


Når bleiene overlapper hverandre på denne måten, skjules alle figurene og logoen på bleiene, og det ser mer ut som en kake :) Sett den lille kaken oppå den store.




Så pyntet jeg med en grønn kant av gavepapir, en kakeserviett til, rosa gavebånd og utklipte sommerfugler fra et annet gavepapir. Med andre ord - ganske billige greier! :)



Til slutt ble kaken pakket i cellofan, med en sommerfugl og gavebånd.





Mange fester stelleprodukter, smokker, bamser osv. på kaken, men jeg synes ikke det ble noe fint, så jeg laget en egen pakke i cellofan med smokker og stelleprodukter.





17 kommentarer:

  1. så skjønn den vart!!! du er så kreativ altså! kos dikka m babyshower:)
    klem

    SvarSlett
  2. Så flink du er! Den ble jo ordentlig fin :)

    SvarSlett
  3. Så fin den ble, Maria :) Du får kose deg på babyshower! Sikkert kjempe gøy :)

    SvarSlett
  4. Tusen takk alle sammen! ;)

    SvarSlett
  5. Veldig stilig Maria! :) Faktisk den fineste utgaven jeg har sett av en sånn bleiekake.
    Har jeg foresten sagt hvor utrolig koselig det er at du blogger? Vel, nå har jeg sagt det- en gang til. Alltid like koselig og inpirerende å lese innleggene dine.

    Kos dere i sommervarmen!

    Klemmer fra meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for veldig hyggelige ord, Merethe! :D Nå ble jeg glad!

      Liker også din blogg!!

      Klem til deg!

      Slett
  6. Så fin den var da Maria! Har lenge hatt lyst til og lage en sånn til noen jeg og.
    Morro at det går ann og finne på sånt no da! :D
    Du er flink! Lykke til med babyshower :) Blir nok bra!

    Klem fra meg!

    SvarSlett
  7. Kjempefint :) Det blir nok mottaker glad for!

    SvarSlett
  8. Tusen takk, dere to! :)
    Rebecca: Det var ikke så innvikla - bare å prøve! :)
    Gleder meg til å se når kjolen din er ferdig forresten!

    SvarSlett
  9. Wow, så kreativt. Skikkelig fine farger og pynting:)

    Regina og Sabine lagde også en skikkelig kul bleiekake til Tuva da hun hadde babyshower. Personlig foretrekker jeg de spiselige, i alle fall for øyeblikket:D

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Synne!
      Jeg foretrekker faktisk også de spiselige - selv om jeg har et bleiebarn i huset enda! ;)

      Slett
  10. :) Oi! Så fin den ble :) Det er så realt å få slike praktiske ting!

    SvarSlett
  11. Så stilig!!
    Har sett noen bleiekaker før,
    men den her var jo bare lekker!
    Bra jobba! ;)
    Lykke til med babyshower'n!
    Klem til deg :)

    SvarSlett
  12. så fin den ble Maria. Det er gøy å få sånn bleiekake. Hils så masse til kine fra meg:) verdens beste søster <3

    SvarSlett
  13. Wow du er bare så vanvittig kreativ! Dette var helt supert, spør du meg. Så noe lignende for noen år siden - og syns det var bra, men denne var faktisk enda finere :) smart for småbarnsforeldre som har det meste fra før... :) Takk for at du delte. Du er så bra, min venn! god klem til deg :))

    SvarSlett
  14. Så koselig! Takk for alle fiiine tilbakemeldinger!:D

    SvarSlett

Tusen takk for at DU legger igjen en hilsen! Det gjør meg glaaad!