onsdag 1. august 2012

Magebilder og litt info


Da er jeg endelig nådd den berømmelige uke 12 og den intense kvalmen begynte endelig å slippe taket for noen dager siden. Jeg føler meg litt mer som meg selv igjen!

Siden uke 7 har jeg vært kvalm fra morgen til kveld i tillegg til å ha et stort behov for søvn. Mannen har hatt knappe 2 ukers ferie i løpet av juni og juli, så det har vært noen tøffe dager innimellom for å være helt ærlig.
Ikke kan jeg huske at jeg noengang har vært så kvalm i et svangerskap før, men det kan jo hende jeg har fortrengt det.. ;)

Når man har 3 barn fra før og et stort behov for å få søvn og hvile, er det gull verd å ha foreldre i nærheten! De har hentet barna mange ganger og hatt dem i flere timer, tatt dem med på stranden og turer mens jeg har snorket (eller spydd) hjemme.. Og de dagene jeg har vært alene hjemme med barna, skal jeg ærlig innrømme at de har sett altfor mye film :)

Men endelig er formen på vei opp! Og magen er ikke til å skjule lenger. For første gang har jeg mage i uke 12! I de andre svangerskapene har jeg hatt veldig liten mage, så mannen spøker med at det er tvillinger der inne! :) Men jeg tror bare jeg hadde et litt større utgangspunkt før graviditeten denne gangen!

Da jeg hadde 2 uker igjen til termin i første svangerskap, var det flere som lurte på hvor mange måneder jeg hadde igjen!! Men så veide tulla vår også bare rett under 3 kg.

Denne gangen ser jeg derimot litt annerledes ut. Som jeg har gjort i 4.måned de andre gangene :)



Vi gleder oss veldig til den lille kommer i midten av februar! Og guttene spør og lurer mye for tiden :) Mellomstemann lurer fælt på hvor babyen skal komme ut, og han har spurt og gravd så mye at jeg har måttet vise han sånn ca hvor dette hullet babyen kommer ut av er :) For et ordentlig svar ville han ha!

Jeg har en bok om svangerskap liggende fremme og leser litt fra uke til uke, for det er så spennende å følge med. Denne har barna kikket i og sett store mager og nyfødte babyer.
I dag sa mellomstemann: "Nå vet jeg hvor hullet babyen kommer ut er! Det er her", sier han og peker på seg selv. "For det har jeg sett i en tegning i boka di". Så nå er det i hvert fall ikke noen tvil om det! :D

Minstemann trodde en stund at flere i familien hadde baby i magen, men nå skjønner han at det bare er meg. Og han vil stadig at jeg skal brette opp og vise ham hvor babyen er. Og så snakker vi om at den kommer ut etterhvert. Han har pekt både på navlen og en føflekk på magen og lurt på om det er der den kommer ut, men så lenge han ikke spør mer, sparer vi svaret til han blir litt større, og kan lese om det i svangerskapsboken..

Til sist. Tusen takk for alle fine gratulasjoner i forrige innlegg!!!

13 kommentarer:

  1. Får håpe det blir en bebis med ordentlige bollekinn dette her, da:D Så gøy at du skal ha en til, Maria! Håper at alt går bra fremover, og at du kan få nok energi til å være både mamma og gravid:) Blir spennende å følge med her fremover! Synneklem <3

    SvarSlett
  2. Wow Maria! Gratulere så masse :) Kjekt å se at du vente baby ijen! Glede meg t å få besøkt dåkk snart! Plutselig komme eg ein tur :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er BRA, Camilla!:) Vi venter på deg og vi har gledet oss til å få deg boende i nærheten!!

      Slett
  3. Gratulerer så mye :)
    Vi venter også en baby i feburar, beregnet til å være rundt 23.februar engang :)

    mvh. Jarmo

    SvarSlett
  4. Søteste Maria! Herlig å se deg i litt bloggmodus igjen - jeg skal innrømme jeg har savnet deg, både her - og der ;) men så poppet du innom meg i dag, og da ble jeg så gla. Har tenkt mye på deg, og tenkt at du sikkert har ferie eller rett og slett ligger strøken med gravid-symptomer de lux ;) og det skjønner jeg jo at du også har gjort. Godt de første 12 er nådd nå, og at formen er noe bedre :) håper det bare går rett vei nå og at formen tar seg gradvis opp nå. Og du, så herlige de små er som følger med på magen og finner ut av hvordan alt henger sammen ;) hehe, på sitt vis. Jeg ønsker deg en god start å august - og så gleder jeg meg til å følge med deg videre i tiden fremover. Mange klemmer til deg, vennen. klem

    SvarSlett
  5. Å Maria, for en fantastisk nyhet!! Hjertelig tilykke med en liten leieboer i hybelen din :) Håper du får en fin tid fremover med energi og god helse! Hils Ruben og gratuler han fra oss :) Mange gode klemmer fra meg

    SvarSlett
  6. Så søte de er som spør og graver:) Det er gøy at de er så nysgjerrige på hva som vokser inni deg. Et nytt familiemedlem, det er fantastisk! Søt mage du har. Du er alltid like fager du!:)

    SvarSlett
  7. Så koselig å lese! Godt du er i bedre form nå! Nyt tiden som gravid. :) Blir spennende å høre om det er to i magen. ;)

    SvarSlett
  8. Koselig å titte innom bloggen din igjen, Maria:) Lenge siden nå! Veldig gla`for at det går bedre nå:):) Mest koselig er det jo å se dere på ordentlig, så takk for sist (Barneselskapet for Peter;) Og nå gleder vi oss veldig til en hel uke med besøk av den beryktede "Moisundgjengen";) Og kos dere på Hjertefokus!
    Klem

    SvarSlett
  9. Å, så fantastisk.Gratulerer så mye:) Jeg fikk helt tårer i øynene nå jeg.Så søt mage du har, blir nesten litt misunnelig, hi hi. Det er noe magisk ved å være gravid. Jeg håper kvalmen din er på retur og at du kan få et flott svangerskap og energi til å ta vare på deg selv og den flotte gjengen din. Det blir spennende å følge deg fremover:)
    stoor klem fra Heidi

    SvarSlett
  10. Så koselig, Maria! en ordentlig go`nyhet! :D Veldig søt mage du har foressten:) Lykke til med alt i tiden som kommer. Håper og se dere snart igjen. Jeg savner dere! :)

    Klem fra Rebecca

    SvarSlett
  11. Bare innom for å ønske deg en fin søndag :) håper du har gode dager og at formen er bedre... Klem fra meg

    SvarSlett
  12. Å så koselig med nytt eller nye familiemedlemmer:-) ikke det at du kan velge det,men jeg må bare få anbefale tvillinger på det sterkeste:-) er fantastisk å se hvordan de har det sammen og ulikhetene dems selv om de har helt like utgangspunkt. Men uansett om det er en eller flere,kos deg masse med både de du har og den i magen:-) hilsen ifra vibeche,simón,Johannes og daniel.

    SvarSlett

Tusen takk for at DU legger igjen en hilsen! Det gjør meg glaaad!