mandag 24. september 2012

Tvillingmage uke 19

Jeg kan forstå fra diverse tvillingforum på nett at jeg kan se frem til å ligne et fjell mot slutten av graviditeten. Synes jo allerede jeg vagger litt, og jeg er bare i uke 19! Her en dag jeg var veldig sliten, kom jeg over en morsom tråd på tvillingforumet på barnimagen som fikk meg til å le så tårene rant! Mannen kom hjem fra jobb akkurat mens jeg satt og skrattlo med tårer nedover kinnene. Han trodde det hadde rablet for meg, men sånn er det med hormoner! Godt er det i hvert fall å kunne le av ting når man egentlig føler for å gråte en skvett.

Temaet på tråden var: "Du vet du er høygravid med tvillinger når.."

Jeg klipper ut noen av utsagnene her, så kanskje noen andre får noe å le av. Kan hende det bare er meg som ler så jeg griner av det, men så er jeg jo som sagt ganske hormonell for tiden. Kos deg i hvert fall!

"...du prøver å la vær å skifte gir, for det er så slitsomt å flytte på beina (og du vurderer om du snart må slutte å kjøre bil!)
... mannen blir nødt til å  trille deg i rullestol på IKEA.
...du går som ei dame på 94 opp trappa.
...du ikke klarer å sette deg ned uten å skreve som en kar.
...du må sitte langt fra bordet når du spiser fordi magen er i veien..og på vei fra matfatet faller all maten av og havner i den enorme kløften man plutselig har fått.
...du er sjeleglad for all nedbøren for man slipper å bøye seg for å ta på gummistøvler.
...melka i butikken står så langt unna at du kjenner tårene presse på fordi det er så langt å gå.
...du må flytte bilsetet bakover når du skal ut av bilen fordi rattet er i veien.
...du synes vanlige høygravide bare ser ut som de har luft i magen."

Skjønner jeg har noe å se frem til! ;)

Her er den lille magen min i uke 19. Til nå har jeg lagt på meg 9 kilo!!(Nå tør jeg å skrive det her på bloggen, for jeg vet at det er fordi det er to der inne!) De andre gangene har jeg lagt på meg 12 kilo totalt..







9 kommentarer:

  1. Jeg humret her i sofaen da jeg leste sitatene, spesielt når jeg så for meg deg;) Magen din er nydelig, tenker ikke over at den er så stor, men så har jeg glemt hvordan jeg selv var i uke 19. Gleder meg til å se deg! Skal vi ta med rullestol til DK? LOL

    SvarSlett
  2. HAHA! Morsomme utsagn;D Har nok kjent meg igjen i noe av det selv også, selv om magen nå endelig begynner å synke litt. Nydelig gravid tvillingmage du har! Det er jo så fantastisk at det faktisk er to der inne!!

    SvarSlett
  3. Det er godt å le, særlig når man er sliten! :) Har ledd godt av lignende sitater før. :)
    Du har nydelig mage ja! Blir spennende å følge deg videre!
    God uke til dere! Klem

    SvarSlett
  4. Å, det er så koselig at du venter tvillinger, Maria! :)Tenk og plutselig bli 5:) Gleder meg med dere. Morsomme utsagn og koselig mage :) Det må være utrolig spennende med to der inne. Håper og få kommet og besøkt dere så snart vi har fått roet oss ned med flytting og slikt. Savner dere :)

    SvarSlett
  5. Gratulerer så mye med TVILLINGER i magen! Så utrolig spennende da! Og morsomme utsagn der ja ;) Lykke til videre med svangerskapet, håper det går smooth til tross for at du har to små der inne som stjeler energien din! Stor klem :)

    SvarSlett
  6. Fine fine magen :) Du kler det virkelig, Maria <3

    SvarSlett
  7. Åh.. så spennende tider!!
    Masse lykke til i tiden fremover :)
    God klem til deg! :)

    SvarSlett
  8. Haha, morsomme utsagn - måtte smile litt for meg sjøl ;)
    Så utrolig gøy at du venter tvillinger, det blir spennende! Jeg synes ikke magen din ser så veldig stor ut, jeg, ihvertfall ikke for at det er to der inne! Du er så fin altså <3 Lykke til videre med svangerskapet!

    Glad i deg!! Klem :)

    SvarSlett

Tusen takk for at DU legger igjen en hilsen! Det gjør meg glaaad!