mandag 1. oktober 2012

A4 livet er igrunnen ganske fine greier!

Noen ganger tar jeg meg i å synes at livet er nokså forutsigbart og A4. Det går mye i de samme rutinene og pliktene når man er hjemme med barn.
Og til tider blir jeg ordentlig lei og sliten! Men så er det ikke alltid så mye som skal til før jeg setter enormt pris på hverdagen min igjen. Som en kveld ute med venner på restaurant. En bytur helt alene i ro og fred. Eller en lørdag formiddag alene.

Jeg så nettopp et program om en familie som har mistet to av sine gutter i en sjelden sykdom. Nå har de en datter igjen, og de nyter små ting som at hun kan spise selv og sitte alene på en trip trap stol. Ting som jeg veldig ofte tar for gitt i min egen hverdag. Moren sa i programmet at "A4 livet er igrunnen ganske fine greier". Den satt seg og rørte meg til tårer. 

Jeg er så takknemlig for at jeg har tre friske barn og for at kroppen min er så frisk at den bærer fram to barn på en gang! Tenk at jeg er så heldig at jeg i det hele tatt har kunnet få barn!!

Jeg vil sette pris på hver dag som jeg får ha sammen med barna mine. Selv om det er mange kjedelige rutiner og livet går i de vante tingene.



                                                 Livet mitt er igrunnen ganske fine greier!!!









5 kommentarer:

  1. Å så fint skrevet Maria. Jeg kjenner meg veldig igjen på det du skriver.. Klem

    SvarSlett
  2. Det er sant det du skriver. Hverdagslivet kan være kjedelig iblandt, men tar man et skritt ut der hvor man ser hverdagslivet litt på avstand(som etter en jentekveld, en dag i byen alene osv.), så ser man hvor utrolig meningsfullt det er! Takk for påminnelsen. Vi er heldige som har fått skatter fra himmelen(barna våre).

    SvarSlett
  3. Amen! :) Vi er veldig heldige som får lov å både bære fram og være mor til små barn! Det er en stor betroelse fra Gud. :) Så gjelder det å huske det når det er tungt og vanskelig!
    I det siste har det vært hjelp for meg å tenke at tiden er ikke min. Livet er ikke mitt. Jeg har jo gitt det til Jesus. Den overgivelsen kjenner jeg at jeg må vokse i. :)

    SvarSlett
  4. Veldig fint å lese, og bli minnet om! Det å oppdage de små gleder i hverdagen har blitt større for meg etterhvert, og jeg er glad for at du får oppleve det midt i din trivielle og strevsomme hverdag. Også er dere jo en fantastisk familie, som sprer mye glede og varme...syns nå jeg ihvertfall:) Vi hadde forresten en flott høsttur med Storesøster igår, vi satt og spiste niste midt i ei steinrøys, og det var en fryd å se på jenta som var travelt opptatt, og overbegeistret for "alle" steiner ho så, og for ikke å snakke om de utrolig fiiine høstbladene da gitt:) Steinsamlingen hennes ble vel noen kilo tyngre i løpet av gårdsdagen? Hils henne og si takk for turen! Og vi gleder oss veldig til lånet av Lillestorebror i høstferien:)Ha en fin ferie dere også!
    Mamma

    SvarSlett
  5. Så utrolig fine bilder..
    NYDELIGE barn du har!
    Og tenk, snart kommer to nydelige
    skatter til :) For en velsignelse!
    TAKK for ord til ettertanke...
    Vi har det jammen godt! :)
    Ønsker deg en fin helg,
    håper helsen er bra.
    Klem til deg!

    SvarSlett

Tusen takk for at DU legger igjen en hilsen! Det gjør meg glaaad!