tirsdag 7. mai 2013

Oppslagstavler

På kjøkkenet vårt er det ikke plass til noen oppslagstavle, og kjøleskapet blir fort overfylt av papirer og planer, så jeg har lenge hatt lyst på et annet system for dette.
På besøk hos et vennepar, så jeg at de hadde en stor oppslagstavle inne i gangen mellom soverommene.
For en stund siden gjorde vi det samme og hang oppslagstavler i gangen hjemme. Igrunnen er det ganske greit å ha dem der, for vi går jo stadig forbi og kan se hva som er på planen neste dag.



To bildelister fra Ikea er skrudd opp på veggen og to korktavler fra Ikea har jeg trukket med stoff som er stiftet fast på baksiden. Et raskt prosjekt - som passer meg ypperlig for tiden.


Stoffet er ikke en gang sydd i kantene, eller klippet rett, men det er jo ikke noen som skal se bak tavlene ;)


Ellers på bildelistene, har vi satt opp innrammede barnetegninger. Jeg elsker barnetegninger! Og barna våre er veldig stolte over at tegningene deres nå er rammet inn.
Den sorte figuren med det rosa hjertet er meg - tegnet av eldstegutten da han var 4. 
Den tegningen er jeg ekstra glad i!
 Og tegningen ved siden av, er det første ansiktet lillbror tegnet. Søtt!


Mellom ukeplaner og viktige papirer, henger litt bilder og visdomsord på oppslagstavlene. 
Dette trenger jeg å minne meg selv om daglig for tiden! ;)


Familieportretter! :)


" Er det der MEG, mamma ? "




Kanskje var dette en idé for andre som har en overfylt kjøleskapsdør?






6 kommentarer:

  1. En super idè, så fint det ble! Mye bedre enn overfylte kjøleskapsdører :-) Dette må prøves!!

    SvarSlett
  2. For en kjempegod idé,
    og helt nydelig sammensatt på bildelisten din :)
    Elsker barnetegninger - så mye sjel i de!
    Håper det går fint med deg og de små :)
    Klem!

    SvarSlett
  3. Det var smart!
    Takk for tips :)

    SvarSlett
  4. Så fin løsning :) Blir helt satt ut av at du har energi til å lage noe som helst om dagen jeg.. Så ja, jeg er imponert! Lykke til med all planlegging fremover. Blir liksom ikke mindre av det etterhvert som tida går kjenner jeg.. ;) Hehe!

    SvarSlett
  5. Gleder meg til å få en kreativ søster i hus, trenger noen tips :)

    SvarSlett
  6. Kjempesmart, og så fint for alle i familien :)

    SvarSlett

Tusen takk for at DU legger igjen en hilsen! Det gjør meg glaaad!