onsdag 18. september 2013

Mammatips: selvlysende smokker!

Klokken er 4 på natten. En baby våkner og vil ha smokken sin. Mamma tumler halvvåken ut av sengen og famler rundt i senga i mørket etter sutten. Den er ikke der. Ikke under dyna, ikke nederst i senga. Og nå har den våkne babyen blitt så utålmodig at lydnivået har steget til såpass høyde at babyen i nabosengen også våkner. Og han vil også ha smokken sin.
Mamma begynner å bli desperat etter å finne disse smokkene, og hun sier halvt til seg selv, halvt til den sovende mannen : " Hvor ER de smokkene???" Til slutt må hun skru på lyset og kravle rundt på gulvet for å finne dem. Når de endelig er funnet og plassert i hver sin munn, er det to små som er temmelig vanskelig å roe, både på grunn av lyset som ble tent og all den tiden det tok å finne smokken..


Sånn holdt jeg ofte på om nettene, det var et stadig kav for å finne smokker som ofte lurer seg ned i en sprekk i sengen, eller havner ut på gulvet og ofte langt under sengen.
Helt til jeg kom over MAMs selvlysende smokker! De lyser i opptil 7 timer, og har gjort det så mye enklere å roe ned guttene om nettene, fordi jeg kan finne smokkene med en gang, uten å skru lyset på!




Smart, ikke sant?

9 kommentarer:

  1. Tusen takk for tipset! Dette var jo ein kjempe god idè! Kjenner meg veldig igjen i det du beskriver. Har lagt flat på golvet meir enn ein gong for å få tak i smokken som har falt ned under senga ( og det er akkurat da eg finner ut kor lang tid det har gått siden sist eg støvsugde under der.... ;)

    Håper alt står bra til med deg og din herlege familie ♥

    SvarSlett
  2. Haha! Kjenner meg så igjen i det der. Havner ofte krabbende under sengene til guttene for å lete etter smokker som har forsvunnet i løse lufta. Har brukt selvlysende smokker selv, og JA det er genialt, men nå har jeg visst glemt at det finnes, for være er vekk. Må nok gå til anskaffelse av noen nye;-) Takk for påminnelsen. Elsker bildet i headeren!

    SvarSlett
  3. Haha, måtte smile litt her; etter at vi mistet våre "smokkeholdere" (du vet, de med sånt bånd som du klipser fast i klærne) har jeg tumlet rundt de to sengene til våre tvillinggutter hver natt. Halvt i søvne, med unge(r) som hyler og den hersens smokken borte vekk... Selvlysende smokker høres veldig smart ut! :-)

    SvarSlett
  4. GENIALE - disse skal jeg absolutt prøve!!

    SvarSlett
  5. GENIALE - disse skal jeg absolutt prøve!!

    SvarSlett
  6. De er fantastiske! Jeg fatter ikke hvorfor dette ikke har vært oppfunnet tidligere! :):) Og så gøy å se at du er tilbake på bloggen! (Jeg er i kjent stil svært sein i oppfattelsen…) ;)

    SvarSlett
  7. Hvor kjøpes disse?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kjøpte dem på Rema 1000! Tror de finnes i mange vanlige matbutikker.

      Slett

Tusen takk for at DU legger igjen en hilsen! Det gjør meg glaaad!