onsdag 2. oktober 2013

Høstferie for sliten mamma


I dag er jeg takknemlig for blant annet dette:


1. Kaffe med sjokoladesmak! :)

2. Besteforeldre som har de tre eldste barna på overnatting noen dager i høstferien

3. Min kjære søster som kommer med fint innpakkede hjemmebakte knekkebrød til meg. "Made with love".

4. Kusinen min over veien som tilbyr seg å passe tvillingene et par timer så jeg får tid for meg selv!

5. Et nydelig håndskrevet og hjertevarmt kort fra en kjær svigerinne som lå i postkassen akkurat i dag .






Disse kjære personene som står meg veldig nær kan jeg være helt ærlig med og fortelle hvordan det er å akkurat nå ha tvillinger på 8 måneder som reiser seg, piller, velter og utforsker. I tillegg til dobbel nattavvenning, som vil si minimalt med søvn for tiden. I tillegg til tre store barn som har lekser, vil ha oppmerksomhet, egentid, kos, trøst.. and the list goes on ;)

Takknemlig for at det finnes slike hverdags-engler!!


7 kommentarer:

  1. Jeg kjenner meg så igjen Maria! Det er slike ting som gjør alt så mye enklere.. :) Her skal jeg være gressenke i 4 uker..Det har jeg aldri prøvd før, men jeg har også noen hverdagsengler rundt meg, så jeg håper og tror det vil gå bra :)
    Ønsker deg noen fine høst-dager med den nydelige gjengen din! Stor klem!

    SvarSlett
  2. Så nydeleg ♥ Nestekjærlighet i praksis. Det er ikkje så mykje som skal til for å oppmuntre, men det vesle ein gjer kan bety så mykje. Det er tydeleg at det er mange som er glad i deg og bryr seg om deg. God klem til deg kjære venn ♥

    SvarSlett
  3. Håper du får nyte dagene med tre færre barn i huset og to koseklumper å trøste deg med! Godt å høre om alle de fine folka du har rundt deg:-)
    Klem fra mamma

    SvarSlett
  4. Sjokoladekaffe er min redning også! Må ha det, bare må ha det...
    Og så heldig du er som har disse hverdagsheltene rundt deg! Ha ha, åtte måneder er liksom grensen, nå begynner det..."pille, velte og utforske" indeed! Jeg skjønner alt du skriver, og kan ikke annet enn å lure på hvordan det hadde vært hos oss hvis firern hadde hatt en tvilling ;)
    For en fin gjeng forresten!
    Hege

    SvarSlett
  5. Så herlig å kjenne på hverdags-takknemligheten :-) Som tvillingmamma vet jeg godt hvilke travle måneder du har foran deg, for ikke å snakke om nettene (!). Det er et fantastisk privilegium å følge to små på en gang, men hjelpe meg så slitsomt også. Og så du som har to til da! Snakk om å få kjørt seg...! Så fint at du har noen kjære rundt deg som støtter, det er gull verdt! :-)

    SvarSlett
  6. Du imponerer meg! Skjønner godt at du syns et lite avbrekk er godt :)
    Og du... TUSEN takk for knallfin hilsen inne hos meg.
    Slike kommentarer varmer, og huskes i lang tid :)
    Ønsker deg en god helg og en deilig høstferie!

    SvarSlett

Tusen takk for at DU legger igjen en hilsen! Det gjør meg glaaad!